آذر ۱۵, ۱۳۹۵

زبان بدن و ابراز اطمینان

زبان بدن و ابراز اطمینان

زبان بدن و ابراز اطمینانReviewed by Pooya vadaie on Nov 15Rating:

زبان بدن و ابراز اطمینان 

وقتی از چیزی مطمئن نیستیم چطور می توانیم آن را با زبان بدن ابراز کنیم ؟ آیا تا کنون به ابراز احساسات توسط زبان بدن فکر کرده اید ؟ دانستن این موضوع برای شما ضروری است که چه موقع از وضعیتی مطمئن هستید و چه موقع اطمینانی به آن ندارید. نکته ی جالب آن که بدن انسان مجهز به سیستمی برای ابراز این موضوع است، تا به شما اطلاع دهد که چه هنگام در مورد امری مردد هستید و نیز به دیگران بگویید که شما به دلیل این شک و تردید نیاز به حمایت دارید.

توضیح ساده ی آنچه اتفاق می افتد چنین است: هنگامی که چشمها، گوشها و دیگر حواس، موردی را تجربه می کنند و به آنچه تجربه می کنند، اطمینان دارند، از طریق سیستم عصبی پیامهای روشنی به مغز می فرستند. آن گاه مغز آنچه را می بیند تفسیر می کند و شما دست به اقدام می زنید.

حال چنانچه حواس شما اطلاعات کافی در اختیار نداشته باشند، یا مغزتان قادر به تفسیر درست این اطلاعات نباشد، یا اطلاعات موجود ضد و نقیض باشد، در این صورت دو وضعیت اتفاق می افتد. نخست آن که به کمک پیام های درونیتان از عدم اطمینان آگاه می شوید دیگر آن که علائم عدم اطمینان را به بیرون ارسال می کنید، تا در صورت نیاز از حمایت دیگران برخوردار شوید.

چون آنچه برای بدنتان اتفاق می افتد پیرامون دستگاه عصبی جریان دارد، به احتمال زیاد از علائم درونی که در اطراف شبکه ی ارتباطی مرکزی نخاع، قرار گرفته اند، آگاه خواهید شد. این علائم در هر فرد متفاوت است. شاید علائم درونی شما خود را به شکل دلشوره، پرش پلک، احساس کشیدگی در اطراف گردن یا ضربان قلب تند و غیر یکنواخت نشان دهند.

اگر اطلاعاتی که در اختیار دارید متناقض باشد، ممکن است علائم زبان بدن تان  در یک سو متفاوت تر از سوی دیگر باشد و موجب احساس عدم تعادل در شما شود.

آموزش زبان بدن و ابراز اطمینان زبان بدن زبان بدن و ابراز اطمینان grey

شما تمامی این پیامهای درونی را به گونه ای در بیرون از بدن خود منعکس می کنید. ممکن است مجبور شوید کاری برای رفع سردرد یا دلشوره ی خود بکنید، یا برای راحت تر نفس کشیدن، قفسه سینه تان را مالش دهید. شاید گیج و مبهوت یا عبوس به نظر برسید. در مواقعی که احساس “عدم تعادل” می کنید، خود را در حالتی می یابید که مدام این پا و آن پا می کنید، سر و شانه های خود را تکان می دهید و یا دهانتان را کج و معوج می کنید.

در کنار آن ابراز کلامی حاکی از عدم اطمینان که “دارم انتخاب هایم رو سبک و سنگین می کنم”، زبان بدن همسو با آن را به کار می گیرید: مانند حرکت “قیاس کننده ی ” دستها که به نظر می رسد موردی را در مقایسه با مورد دیگری می سنجد.

زبان بدن به تنهایی نمی تواند بر اطمینان شما نسبت به موضوعی بیفزاید. هیچ حرکت یا تمرینی به شما کمک نخواهد کرد، اگر اطلاعات مورد نیاز را در اختیار نداشته باشید، یا چنانچه برای تفسیر آن اطلاعات نیاز به حمایت داشته باشید. زبان بدن در صورتی می تواند به شما کمک کند که هشدارهای آن را در مورد شک و تردید خود، یا زمانی که هشدارهای درونی تن می کوشد شما را از اشتباهات احتمالی در امضای سند، پذیرش تعهد یا خرید ماشین برحذر دارد، جدی بگیرید.

هنگامی که اطمینان خاطر دارید، علائم غیر کلامی شما، به نوعی باخبرتان می سازند. عدم دلشوره، وضعیت بدنی متعادل، تنفس آرام و یکنواخت یا نگاهی بی پرده، همه به شما می گویند خواه برداشت صحیحی داشته باشید خواه نداشته باشید، دست کم به آنچه حس می کنید یا می اندیشید، اطمینان دارید.

یک پیشنهاد خوب   معرفی کتاب های زبان بدن

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب زبان بدن
کتاب زبان بدن