آذر ۱۵, ۱۳۹۵

چگونه استخدام شویم ( فصل دوم )

چگونه استخدام شویم ( فصل دوم )

چگونه استخدام شویم ( فصل دوم )Reviewed by Pooya vadaie on Mar 2Rating:

گام پنجم : چگونه رزومه بنویسم

رزومه نویسی یک از مهترین نکات موفقیت در استخدام است.رزومه ، هم معرفی مختصری از توانمندی های شما است و هم اینکه نحوه نگارش شما را نشان می دهد . رزومه باید در بر گیرنده توانمندی های و مهارت های شما باشد ،رزومه خوب از چند بخش تشکیل می شود .

  • نام و تحصیلات ۲- سوابق کاری    ۳  – مهارت های فردی   ۴  – علایق

علاوه بر مشخصات فردی شما باید تحصیلات و آموزش های که مرتبط با کار درخواستی است را ذکر نمایید برای مدیر مهم نیست که شما دارای دان یک کاراته هستید برای مدیر سطح تحصیلات مهم است علایق خود را وارد این بخش نکنید .

مدیران دوست دارند در رزومه شما سوابق کاری شما را مطالعه و در مورد آن از شما سوال بکنند . سوابق کاری خود را با ذکر زمان کارکرد در هر شرکت و یا سازمان بنویسید . سوابق کاری خود را بهتر است در یک جدول بکشید و آن را در رزومه قرار دهید .

نام سازمان و یا شرکت –  عنوان  سمت –  مدت زمان حضور – شماره تماس سازمان قبلی  را حتما در این جدول بنویسید . رزومه را تمیز و در قالب فرمت مشخص طراحی نماید اگر در نوشتن رزومه مشکل دارید با یک نفر در این مورد مشورت نمایید .

علایق خود را به نوع شغل انتخابی و علایق مرتبط با کار را در رزومه فردی خود ذکر نمایید . اینکار کمک می کند که مدیر شخصیت شما را بهتر بشناسد . مثلا زمینه مطالعات، فعالیت های ورزشی و……………

یک پیشنهاد خوب   به بهانه بیست اسفند تولد سرلشکر قاسم سلیمانی

از دروغگویی یا بزرگنمایی جداً پرهیز کنید ، ممکن است برایتان دردسر ساز شود.

حتماً چند نسخه اضافه از رزومه برای خودتان نگه دارید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.

در مورد نگارش انگلیسی ، حتماً درباره متن رزومه با یک مترجم و یا کسی که انگلیسی ادبی را به خوبی می داند مشورت کنید.

پیش از نگارش رزومه ، خوب در مورد سوابق تحصیلی و شغلی خود فکر کنید تا چیزی را از قلم نیاندازید .

سعی کنید تا حد امکان ، مدارکی دال بر سوابقتان آماده و ترجمه کنید تا ضمیمه رزومه نمایید. ( کپی مدارک همیشه همراهتان باشد  )

 

فراموش نکنید که یک روزمه خوب می تواند یک کارت ویزیت خوب از کار و شخصیت شما باشد . در نوشتن رزومه دقت فراوان کنید و چند  ساعت  برای آن وقت بگذارید .

 

 

گام ششم : چه لباسی بپوشیم ؟

در جلسات مصاحبه شغلی بهتر است لباس رسمی و مناسب بپوسیم برای آقایان کت و شلوار و برای خانم های مانتو رسمی پیشنهاد می شود . فراموش نکنید اولین برخورد با مدیران برای شما اهمیت ویژه ای دارد و می تواند روند مصاحبه را تغییر دهد . آقایان لازم نیست لباس گران قیمت و بسیار شیک بپوشند بلکه لباس رسمی می تواند ذهنیت خوبی در مدیران نسبت به شما ایجاد کند به آرایش مو ها و تمیز بودن دندان ها اهمیت دهید مدیران به نظافت شخصی شما اهمیت می دهند و با نگاه کردن به شما به توجه شما نسبت  به نظافت محل کار و اتاق شما پی می برند  .تمیز  بودن دندان ها و بوی بد ندادن دهان برای مذاکره کننده ها اهمیت دارد . حتی اگر برای کار فنی و کار در کارخانه می خواهید استخدام شوید بهتر است از لباس رسمی استفاده کنید و در جلسه مذاکره اگر لازم شد توضیح بدهید که بنا به شرایط کاری می توانید از لباس کاری و یا لباس سازمانی استفاده نمایید . مرتب بودن برای مدیران دارای اهمیت است و برای شما امتیاز محسوب می شود . همیشه همراه خود دستمال کاغذی و یا یک دستمال پارچه ای داشته باشید . ترجیحا از عطر خوب و ملایم استفاده نماید بگذارید مدیر روبرو حس بویایی خوبی نسبت به شما داشته باشد و هر موقع آن بو  به مشامش رسید یاد شما بیافتد این خود یک نوع برند سازی شخصی از شما است .

یک پیشنهاد خوب   آموزش زبان بدن قسمت سوم

لباس پوشیدن شما باعث اولین قضاوت در مورد شما خواهد شد در لباس پوشیدن دقت فراوان نمایید .

 

گام هفتم : با تلفن همراهمان  چه بکنیم ؟

تلفن همراه همان قدر که مفید است می تواند  باعث ضرر های جبران ناپذیری برای شما شود . در این سالها مدیران به تلفن همراه کارمندان خود آلرژی پیدا کردند و سعی در محدود کردن افراد برای استفاده از آن در محیط های کاری دارند تا راندمان کاری فرد را افزایش دهند . در استفاده از تلفن همراه جلوی مدیران همیشه دقت فرمایید و استفاده از آن را به حداقل برسانید .

پیشنهاد می شود در جلسات مصاحبه شغلی تلفن خود را خاموش نماید حتی آن را روی لرزاننده نگذارید چون امکان دارد حواس شما را پرت کند . مدیران دوست دارند هنگام صحبت با آنها تمام حواس شما متوجه موضوع جلسه باشد .حتی از گذاشتن تلفن همراه خود روی میز خودداری نماید با گذاشتن تلفن همراه خود روی میز مصاحبه این طور تلقی می شود که شما منتظر تلفن هستید و یا تلفن شما دارای اهیمت بیشتری است .

 

چند دقیقه جلسه مصاحبه را بدون فکر کردن به پیامک و تلفن دوستان سپری کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشید .

 

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب زبان بدن
کتاب زبان بدن