آذر ۱۹, ۱۳۹۵

مشکل معرفی ایده ها در استارتاپ ویکند ها چگونه قابل حل است ؟

مشکل معرفی ایده ها در استارتاپ ویکند ها چگونه قابل حل است ؟

مشکل معرفی ایده ها در استارتاپ ویکند ها چگونه قابل حل است ؟Reviewed by Pooya vadaie on Feb 22Rating:

مشکل معرفی ایده ها در استارتاپ ویکند ها چگونه قابل حل است ؟

چگونه یک ایده را به دیگران معرفی کنیم ؟ چگونه دیگران را متقاعد کنیم ؟ و هزاران سوال که شاید خیلی ها در زمینه کار افرینی از خود پرسیده اند قبل از شروع می خوام شما با استارتاپ ویکند اشنا شودی برای ان کار متن زیر را توصیه می کنم برای مطالعه .

StartupWeekend_Logo_GFE3 استارتاپ مشکل معرفی ایده ها در استارتاپ ویکند ها چگونه قابل حل است ؟ grey

استارتاپ ویکند (به انگلیسی: Startup Weekend) یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

این برنامه جهانی تا بحال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار گردیده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در استارتاپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا! این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد.

استارتاپ ویکند ها پر هستن از ایده و نو آوری که باید به صورت مختصر به یک نیاز جامعه مردمی جوابگو باشند . این رویداد نو ظهور توانسته با تکیه بر نیروی جوانی جوانان ایرانی و حمایت های شرکت های شتاب دهنده چند سالی است که در ایران به شدت در حال حرکت به جلو هست . چند ماهی هست که با این گروه فعال ایرانی که در این زیمن جزو اولین و برترین ها هستند همکاری دارم و تجربه های را فرا گرفتم که در هیچ دانشگاهی به من یاد نداده بودند . در بیست و ششم  و بیست و هفتم بهمن ماه هفتمین جشواره وب و موبایل ایران برگزار شد که فرصتی فراهم آمد  تا بتوانم با این دوستان همکاری مختصری داشته باشم .  

یک پیشنهاد خوب   تست شخصیت MBTI چیست ؟

خیلی از دوستانی که در جشواره وب امسال دیدم و با من صحبت کردند یک سوال مشترک داشتند و ان هم این بود که چگونه یک ایده را توضیح دهیم ؟ متوجه شدم که در استارتاپ ها ایده خیلی وقت ها حرف اول را نمی زند بلکه این ارائه است که باعث می شود استارتاپ قوی و مهم جلوه کند . حتی در پیدا کردن سرمایه گذار هم می تواند یک ارئه خوب و تاثیر گذار مهم باشد و باعث جدب یک سرمایه گذار برای یک ایده گردد .

در طول یک ماهی که با دوستان استارتاپ بودم به نکته های جالبی برخورد کردم و می توان ان را در چند خط بیان کرد که برای حل هر یک از این موضوعات می توان راه حل های فراوانی را ارائه کرد .

۱- عدم آگاهی تیم ها به اصول و فنون مذاکره

۲- عدم داشتن استراتژی منسجم برای معرفی یک ایده

۳- عدم تحقیق در مورد  افکار سنجی سرمایه گذاران و شناخت شخصیت آنها

۴- آشنایی جزئی و مختصر تیم ها با فن بیان

۵- نداشتن یک سخنران و گوینده

۶- تمرین نکردن ارائه ایده  در فواصل مختلف

۷- عدم انتخاب نفر مناسب برای ارائه و سخنرانی

۸- عدم بیان نکات طلایی و مهم در معرفی ایده

۹- زمان بندی نامناسب برای صحبت کردن و از دست دادن وقت ارائه

۱۰- استفاده از حاشیه بیش از حد و نا مناسب با مطلب گفته شده

۱۱ – تفکیک قائل نشدن بین  ارائه اول ایده ( روز اول ) و ارائه بعد از محصول( روز دوم )

و …..

 برای هر یک از این موارد می توان آموزش تیم ها و تمرین های گروهی را پیشنهاد کرد ، که با آموزش دیدن توسط مربیان مرتبط می توان یک استارتاپ را به درستی و با تمام توان به جلو برد . در آینده هر یک از این مشکل ها را مطرح و سعی خواهم کرد برای هر یک راه حل مناسب ارائه گردد .

 پویا ودایع / مدرس و نویسنده مذاکره و زبان بدن

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب زبان بدن
کتاب زبان بدن