آذر ۱۹, ۱۳۹۵

رسیدن به احساس خوب با زبان بدن

رسیدن به احساس خوب با زبان بدن

رسیدن به احساس خوب با زبان بدنReviewed by Pooya vadaie on Nov 3Rating:

چگونه از زبان بدن برای رسیدن به احساسی بهتر، بهره بگیریم؟

رویدادی ناخوشایند اتفاق می افتد، مانند اظهار نظری نامهربانانه و از سر کم لطفی یا نوعی ناکامی واقعی. هر چند می توانید از پس آنها برآیید، اما نیاز به کمی آرامش دارید. حال بدنتان چگونه می تواند به شما کمک کند.

اولین کاری که می توانید انجام دهید آن است که به طور غریزی خود را ماساژدهید. معنایی در این کار نهفته است: لمس شدن، هنگامی که کودکی بیش نبودید، ابتدایی ترین و اصلی ترین شیوه برای یافتن آرامش بود. معمولترین تماسهایی که آرامش بخش هستند، به سر و دست ها مربوط می شوند؛ همان نواحی از بدن کودکان که مورد نوازش بزرگسالان قرار می گیرند. به همین دلیل به صورتتان دست بکشید، گونه ی خود را به کف دست تکیه دشهید، دستی را با دست دیگر نوازش کنید یا قسمت گوشتالوی شستتان را نیشگون بگیرید.

شاید بدنتان طالب آرامشی از نوع ریتم (ضرباهنگ) که یکی دیگر از قوت قلب های دوران کودکی محسوب می شود، باشد. بنابراین می توانید با حرکتی موزون و “گهواره مانند” به این سو و آن سو تکان بخورید تا بودن درون شکم مادر یا تکان خوردن و خواندن لالایی را در آغوش کسی برایتان تداعی کند. می توانید با انگشتان دست یا پای خود به گونه ای که صدای تسلی بخش ضربان قلب را تداعی کند، روی میز یا زمین ضرب بگیرید.

احساس خوب - زبان بدن احساس رسیدن به احساس خوب با زبان بدن grey

همچنین می توانید این آرامش را از دیگران طلب کنید که ناخودآگاه شل و وارفته می ایستید یا می نشینید، سرتان را پایین می اندازید، حرکاتتان کند می شود گویی آنچنان خسته هستید که لازم است دیگران از جا بلندتان کنند.ممکن است شکل صورتتان تغییر کند، طوری که ظرف چند دقیقه لاغر و تکیده یا پف آلود و خسته به نظر آید و نشانه های نیاز به خواب مانند دوران کودکی و نیاز به مراقبت در بزرگسالی در شما دیده شود در واقع از نظر جسمانی جای هیچ گونه نگرانی به نظر نمی رسد، اما بدنتان این پیامها را که بهترین حربه می داند، به سوی دیگران ارسال می کند تا کمی توجه و حمایت جلب نماید.

حال اگر هیچ کمکی دریافت نکردید، چطور؟ شما در میان جمع، یا در محیط کار در وضعیتی قرار دارید که امکان درخواست حمایت از کسی را ندارید. به این نتیجه می رسید که بهترین روش برای حل وضعیت موجود فقط اقدام کردن خودتان است. در این صورت سعی کنید ساختار بدنی خود را به عمد دستکاری کنید، تا با نشاط تر شوید. مثلا طرز ایستادن یا نشستن خود را اصلاح کنید طوری که باعث شود کمتر احساس اندوه کنید. برای رسیدن به آرامش، عمل دم و بازدم عمیق را انجام دهید. سرتان را به عقب برده و بالا را نگاه کنید؛ این عمل موجب می شود ذهنتان از هر گونه احساس درونی ناراحت کننده خلاص شود. شروع به حرکت کنید، دستها و پاهایتان را تکان یا وضعیت بدنتان را تغییر دهید، با این هدف که بر انرژی خود برای غلبه بر آن احساس ناخوشایند بیفزایید.گاهی اوقات بکوشید آن آرامشی را که دیگران به شما نمی دهند، خودتان برای خود فراهم کنید. در صورت امکان از یک ژاکت گرم، یک لحاف یا پتوی نرم استفاده کنید، به این ترتیب با بالا بردن دمای بدن به احساسی بهتر دست می یابید، زیرا گرمای بدن باعث آزاد ساختن انرژی ای می شود که بدنتان از آن برای گرم نگه داشتن اندامهای آسیب پذیر داخلی استفاده می کند.

می توانید از غذاها یا نوشیدنیهای گرم، آرام بخش و سرشار از کربوهیدرات میل کنید، زیرا غذای گرم به شما کمک می کند از خستگی یا بیماری به دور باشید، و کربوهیدراتها همچون مسکنهای طبیعی عمل می کنند به علاوه خوردن و نوشیدن، بخشی از همان خاطرات تسلی بخش دوران کودکی را در شما تداعی می کنند. و بالاخره آن که شاید یک خواب شبانه ی خوب را ترجیح دهید، چون خواب شفابخش و التیام دهنده است. همان طور که پیشتر اشاره شد، واکنش طبیعی بدن در قبال احساسی ناخوشایند، اغلب خواب آلودگی و کسالت است. بنابراین چنانچه شانس تجدید قوا و بازیافتن آرامش کامل را به خود بدهید، صبح روز بعد، بسیاری از مسائل را با نگاه دیگری خواهید دید.احساس خوب رو می توانید با کارهای ساده و ارزان قیمت به دست بیاورید . 

یک پیشنهاد خوب   زبان بدن شهاب حسینی

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب زبان بدن
کتاب زبان بدن